Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies.

 

Polityka cookie

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

facebook twitter youtube linkedin

Zintegrowany Model Ruchu jako narzędzie planowania transportu

typ szkolenia Webinarium dlugość szkolenia jednodniowe ilość miejsc ilość miejsc nieograniczona
Początek
19 października 2021 10:00
Zakończenie
19 października 2021 13:00
Zintegrowany Model Ruchu jako narzędzie planowania transportu

19 października odbyło się kolejne spotkanie Transportowego Obserwatorium Badawczego pt. Zintegrowany Model Ruchu jako narzędzie w planowaniu transportu.

Centrum Unijnych Projektów Transportowych na potrzeby programowania nowej perspektywy finansowej opracowało Zintegrowany Model Ruchu. Jest to kompleksowe narzędzie przeznaczone do wsparcia planowania transportu (w tym zarządzania popytem i wsparcia zarządzania podażą) zarówno na poziomie strategicznym kraju, jak również na poziomie regionalnym czy lokalnym.

Opracowany model bazowy na rok 2015 oraz wersja na rok 2019 są 4 stopniowymi modelami pasażerskimi, uwzględniającymi ruch towarowy na drogach. Na podstawie tych modeli opracowano modele prognostyczne obejmujące rok 2025 – jako wariant domykający stan infrastruktury transportowej oraz rok 2030 – jako wariant prognostyczny. Docelowo planuje się również opracowanie prognoz na lata 2040 i 2050, definiując je jako odległe horyzonty czasowe niezbędne do prognozowania efektywności inwestycji. Podczas spotkania zostały zaprezentowane szczegółowe założenia modelu i możliwości jego wykorzystania.

W czasie dyskusji panelowej poruszony został wątek trendów i możliwości rozwoju modeli ruchu. Eksperci zastanawiali się jak podnieść jakość modelu aby mógł on jak najlepiej odwzorowywać rzeczywistość. Dość dużym problemem do rozwiązania pozostaje deficyt w danych, które umożliwią nam wyciągnięcie właściwych wniosków i umiejętne skonstruowanie modeli prognostycznych.

Poruszony został wątek big data jako potencjalne remedium na ten problem.

Obecne spotkanie było kontynuacją 2 spotkań TOB związanych z opracowaniem ZMR:

  • 8 maja 2019 – Modelowanie przewozu ładunków w kraju i na świecie
  • 3 grudnia 2019 – Badania społeczne w Zintegrowanym Modelu Ruchu.

W spotkaniu udział wzięło ponad 150 ekspertów z kraju i ze świata – reprezentujących administrację publiczną i samorządową, środowisko naukowe i biznesowe.

Skontaktuj się z nami

Kontakt dla Beneficjentów

  • składanie wniosków
  • pytania dotyczące programów
kontakt dla beneficjentaarrow

Punkty informacyjne

Formularz kontaktowy i kontakt dedykowany
dla mediów i dla obywateli

punkty informacyjnearrow

Biuro CUPT

Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa

Poniedziałek – piątek,
godz.: 8:15 – 16:15

logotyp - Fundusze Europejskie
logotyp - Rzeczpospolita Polska
logotyp - CUPT
logotyp - Europejski Fundusz Strukturalne i Inwestycyjne

Strona internetowa współfinansowana z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia

scroll back to top