Ostateczny Odbiorca Wsparcia: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Inwestycja: E2.1.1 Linie kolejowe
Data zawarcia umowy: 28 kwietnia 2025 r.
Data rozpoczęcia: 23 maja 2025 r.
Data zakończenia: 31 sierpnia 2026 r.
Wartość całkowita przedsięwzięcia: 246 000 000,00 PLN
Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 200 000 000,00 PLN
Wsparcie ze środków KPO: 200 000 000,00 PLN
Celem Przedsięwzięcia jest poprawa przepustowości linii, skrócenie czasu jazdy pociągów, podniesienie komfortu jazdy, poprawa bezpieczeństwa, zmniejszenie kosztów eksploatacyjnych i utrzymaniowych.
Zakres Przedsięwzięcia obejmuje w szczególności następujące prace:
- regulację torów w planie i profilu;
- mechaniczne oczyszczenie podsypki (na wybranych odcinkach);
- wymianę podkładów na nowe (na wybranych odcinkach);
- kompleksową renowację przytwierdzeń podkładów kolejowych na odcinku Strzelce Opolskie – Opole Groszowice;
- rozbiórkę i odbudowę nasypu w km 88,400-88,600 linii nr 132 (miejsce dawnej katastrofy);
- mechaniczne podbicie torów i rozjazdów (na wybranych odcinkach);
- wymianę 1 rozjazdu na stacji Toszek;
- zabudowę 1 przejścia rozjazdowego w stacji Tarnów Opolski;
- wymianę 27 napędów zwrotnicowych;
- zabudowę urządzeń srk na stacji Błotnica Strzelecka;
- zabudowę światłowodu na odcinkach Kotulin – Ligota Toszecka – Toszek – Strzelce Opolskie oraz w stacji Toszek;
- remont 1 mostu kolejowego, w km 61,590 linii nr 132;
- remont 4 wiaduktów kolejowych (w km 50,918, km 67,526, 70,654 i 76,343 linii nr 132);
- remont 1 przejścia pod torami (w km 66,968 linii nr 132);
- modernizację 3 stacji (Błotnica Strzelecka, Strzelce Opolskie, Tarnów Opolski) przystanków osobowych (Ligota Toszecka, Kotulin), w tym w szczególności modernizację 10 peronów (Błotnica Strzelecka – 2, Strzelce Opolskie -2, Ligota Toszecka – 2, Kotulin – 2, Tarnów Opolski – 2);
- dostosowanie sieci trakcyjnej do nowych układów stacyjnych (budowa przejść rozjazdowych, regulacja sieci);
- zabudowę EOR w rozjazdach w stacjach Toszek, Otmice oraz Tarnów Opolski;
- modernizację 28 przejazdów kolejowo – drogowych.
W wyniku realizacji Przedsięwzięcia zostaną osiągnięte następujące parametry techniczne linii nr 132:
- dla pociągów pasażerskich:
– V=160 km/h odcinek w km: 50,918 – 66,071; 68,078 – 71,278; 73,509 – 80,375; 81,284 – 84,047; 85,911 – 94,281,
– V=140 km/h odcinek w km: 71,278 – 72,855; 73,055 – 73,509; 84,047 – 85,911;
– V=130 km/h odcinek w km: 80,589 – 81,284,
– V=120 km/h odcinek w km: 40,111 – 50,918; 72,855 – 73,055; 80,375 – 80,589;
– V=100 km/h odcinek w km: 66,071 – 68,078. - dla pociągów towarowych:
– V= 120 km/h odcinek w km: 40,111 – 94,281
Dodatkowo, osiągnięty zostanie nacisk 221 kN/oś dla odcinka 40,111 – 94,281.
Przedsięwzięcie będzie realizowane w ramach zadań:
- Zadanie 1) „Prace na odcinku Pyskowice – Opole Groszowice”;
- Zadanie 2) „Nadzór inwestorski. Przedsięwzięcie zostanie zrealizowany w trybie ,,Projektuj i Buduj’’ przez Centrum Realizacji Inwestycji Region Śląski, na terenie:
– województwa śląskiego, powiat gliwicki, gmina Pyskowice, Toszek,
– województwa opolskiego, powiat strzelecki, opolski, miasto Opole, gmina Strzelce Opolskie, Izbicko, Tarnów Opolski, Opole.
Realizację planowanych prac przewiduje się na podstawie:
- 2 pozwoleń na budowę w tym:
– na wydłużenie peronów na stacji Strzelce Opolskie;
– na zabudowę 1 przejścia rozjazdowego w stacji Tarnów Opolski.
– 1 zgłoszenie robót budowlanych (pozostałe prace) .
Przedsięwzięcie będzie realizowane zgodnie z przepisami adekwatnymi do zakresu i charakteru prac, w tym zgodnie z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności, w zakresie i stopniu jaki bezpośrednio wynika z tych przepisów.
Ostateczny Odbiorca Wsparcia: Urząd Morski w Gdyni
Inwestycja: B2.2.3 Budowa infrastruktury terminalowej offshore
Data zawarcia umowy: 24 kwietnia 2025 r.
Data rozpoczęcia: 1 marca 2024 r.
Data zakończenia: 31 sierpnia 2026 r.
Wartość całkowita przedsięwzięcia: 269 454 667,08 PLN
Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 220 000 000,00 PLN
Wartość dofinansowania: 220 000 000,00 PLN
Przedsięwzięcie obejmuje przebudowę infrastruktury dostępowej, która umożliwi warunki do stworzenia morskiego terminalu serwisowego offshore, służącego do obsługi floty na potrzeby budowy i utrzymania morskich elektrowni wiatrowych. Planowane przedsięwzięcie obejmuje:
– przebudowę Falochronu Wschodniego i nabrzeża Pilotowego;
– przebudowę Falochronu Zachodniego z nabrzeżem niskim oraz nabrzeża skarpowego wraz ze slipem;
– przebudowę ostrogi Falochronu Zachodniego;
– przebudowę Ostrogi Helskiej;
– prace podczyszczeniowe;
– wydobycie wraku.
Ostateczny Odbiorca Wsparcia: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Inwestycja: E2.1.1 Linie kolejowe
Data zawarcia umowy: 8 kwietnia 2025 r.
Data rozpoczęcia: 19 marca 2025 r.
Data zakończenia: 31 sierpnia 2026 r.
Wartość całkowita przedsięwzięcia: 158 002 602,00 PLN
Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 128 457 400,00 PLN
Wsparcie: 128 457 400,00 PLN
Celem Projektu jest poprawa przepustowości linii, skrócenie czasu jazdy pociągów, podniesienie komfortu jazdy, poprawa bezpieczeństwa, zmniejszenie kosztów eksploatacyjnych i utrzymaniowych.
Powyższy cel zostanie osiągnięty poprzez prace punktowe na odcinkach:
- Częstochowa Stradom – Fosowskie, od km 117,220 do km 176,775 linii nr 61.
- Fosowskie – Opole Główne, od km 45,100 do km 74,160 linii nr 144.
Zakres Projektu obejmuje w szczególności następujące prace:
- regulację torów w planie i profilu z uzupełnieniem tłucznia;
- mechaniczne podbicie toru i rozjazdów;
- udrożnienie i reprofilację odwodnienia liniowego.
- dostosowanie układu torowego do możliwości prowadzenia ruchu pociągów z toru nr 1 na tor nr 2 i odwrotnie w stacji Blachownia;
- wymianę 2 szt. rozjazdów w stacji Blachownia;
- wymianę 6 szt. rozjazdów w stacji Kochanowice;
- mechaniczne podbicie rozjazdów;
- odtworzenie sieci trakcyjnej nad przejściami rozjazdowymi w stacji Blachownia.
- regulację sieci trakcyjnej po robotach torowych;
- wymianę dwóch sekcji sieci trakcyjnej po pracach związanych z przebudową 3 obiektów inżynieryjnych;
- wymianę blokady liniowej na szlaku Ozimek – Chrząstowice;
- dostosowanie urządzeń srk;
- wymianę napędów zwrotnicowych w stacji Blachownia, Liswarta i Kochanowice;
- zabudowę/dostosowanie urządzeń ogrzewania EOR;
- przebudowę 3 mostów kolejowych;
- modernizację peronów (wymianę płyt peronowych) na 6 stacjach i 5 przystankach osobowych);
- modernizację 59 przejazdów kolejowo-drogowych (zabudowa SSP w 33 lokalizacjach, zabudowa TVu w 15 lokalizacjach, modernizacja oświetlenia w 11 lokalizacjach, zabudowa tarcz ostrzegawczych w 17 lokalizacjach, zabudowa urządzeń rogatkowych w 25 lokalizacjach, przebudowa nawierzchni drogowej w 50 lokalizacjach);
- modernizację 5 przejść w poziomie szyn;
- usunięcie kolizji elektroenergetycznych.
Powyższe prace umożliwią osiągnięcie maksymalnej prędkości na następujących odcinkach:
dla pociągów pasażerskich:
- V=160 km/h na odcinkach Pawonków – Fosowskie od km 162,100 do km 167,146 i od km 167,453 do 176,775 linii nr 61 oraz Fosowskie – Chrząstowice od km 46,500 do km 58,600 i od km 59,670 do km 65,300, Chrząstowice – Opole Główne od km 66,900 do km 74,160 linii nr 144.
- V=140 km/h na odcinkach Pawonków – Fosowskie od km 167,146 do km 167,453, Częstochowa Stradom – Fosowskie od km od 117,220 do 162,100 linii nr 61 oraz Fosowskie – Chrząstowice od km 45,100 do km 46,500, od km 58,600 do km 59,670 i od km 65,300 do km 66,900.km linii nr 144;
dla pociągów towarowych:
- V=100 km/h na odcinkach Częstochowa Stradom – Fosowskie od km 117,220 do km 176,775 linii nr 61 oraz Fosowskie – Opole Główne od km 45,100 do km 74,160 linii nr 144.
Dodatkowo, osiągnięty zostanie nacisk 221 kN/oś.
Projekt będzie realizowany w ramach zadań:
- Zadanie 1 Prace na linii kolejowej nr 61 na odcinku Częstochowa Stradom – Fosowskie
- Zadanie 2 Prace na linii kolejowej nr 144 na odcinku Fosowskie – Opole Główne
- Zadanie 3 – Nadzór inwestorski
Projekt zostanie zrealizowany w trybie:
- „Buduj” – w zakresie przebudowy 3 mostów kolejowych;
- ,,Projektuj i Buduj’’ – w zakresie pozostałych prac, przez Centrum Realizacji Inwestycji Region Śląski, na terenie:
- województwa śląskiego powiat częstochowski, lubliniecki, gmina Częstochowa, Blachownia, Herby, Kochanowice, Lubliniec, Pawonków.
- województwa opolskiego, powiat strzelecki i opolski, gmina Dobrodzień, Kolonowskie, Ozimek, Chrząstowice, Opole.
Realizację planowanych prac przewiduje się na podstawie:
- 3 pozwoleń na budowę – dla przebudowy 3 mostów kolejowych.
- 2 zgłoszeń zamiaru wykonania robót w zakresie:
- prac na linii nr 61 na odcinku Częstochowa Stradom – Fosowskie;
- prac na linii nr 144 na odcinku Fosowskie – Opole Główne.
Projekt będzie realizowany zgodnie z przepisami adekwatnymi do zakresu i charakteru prac, w tym zgodnie z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności, w zakresie i stopniu jaki bezpośrednio wynika z tych przepisów.
Ostateczny Odbiorca Wsparcia: Związek Powiatowo-Gminny Zatoki Puckiej
Inwestycja: E1.1.2. Zero i niskoemisyjny transport zbiorowy (autobusy)
Data zawarcia umowy: 26 marca 2025 r.
Data rozpoczęcia: 1 stycznia 2025 r.
Data zakończenia: 31 grudnia 2025 r.
Wartość całkowita przedsięwzięcia: 6 765 000,00 PLN
Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 5 500 000,00 PLN
Wartość dofinansowania: 4 675 000,00 PLN
Projekt ma na celu ograniczenie wykluczenia transportowego w regionie poprzez inwestycję w nowoczesny, zeroemisyjny tabor autobusowy. Dzięki realizacji tego przedsięwzięcia, mieszkańcy powiatu będą mieli dostęp do bardziej ekologicznych i wygodnych środków transportu, co przyczyni się do poprawy jakości życia oraz ochrony środowiska. Projekt obejmuje zakup dwóch autobusów elektrycznych o długości 12 metrów i nisko-wejściowej konstrukcji, które będą obsługiwały 2 nowe linie komunikacyjne, którymi zarządzać będzie Związek Powiatowo-Gminny Zatoki Puckiej.
Projekt skierowany jest do szerokiej grupy odbiorców, obejmującej zarówno mieszkańców, jak i przy okazji do odwiedzających region turystów. Po jego realizacji, projekt ma za zadanie ograniczenie wykluczenia transportowego oraz ma na celu znacząco poprawić jakość i dostępność transportu publicznego w powiecie puckim.
Ostateczny Odbiorca Wsparcia: Powiat Żagański
Inwestycja: E1.1.2. Zero i niskoemisyjny transport zbiorowy (autobusy)
Data zawarcia umowy: 25 marca 2025 r.
Data rozpoczęcia: 1 listopada 2024 r.
Data zakończenia: 31 sierpnia 2026 r.
Wartość całkowita przedsięwzięcia: 12 595 280,00 PLN
Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 10 240 065,04 PLN
Wartość dofinansowania: 9 216 058,53 PLN
Wnioskodawca planuje zakup 4 sztuk fabrycznie nowych, zeroemisyjnych autobusów napędzanych energią elektryczną. Zakupiony tabor zostanie wykorzystany do obsługi aktualnie istniejących tras komunikacji pozamiejskiej. Planowane do zakupu autobusy wyposażone będą w nie mniej niż 50 miejsc z miejscem dla kierowcy, w tym minimum 45 miejsca siedzące. Ponadto, zapewniona zostanie dostępność dla pasażerów z ograniczoną sprawnością ruchową, przestrzeń dla wózka inwalidzkiego lub wózka dziecięcego. W ramach zadania planowany jest także zakup dwóch sztuk Ładowarek dwustanowiskowych, zewnętrzna, typu plug-in – mobilnych to znaczy nie przytwierdzonych na stałe do podłoża, wyposażonych w dwa złącza CCS Combo-2 o mocy stacji ładowania co najmniej 80 kW, w przypadku ładowania jednocześnie dwóch pojazdów urządzenie musi umożliwiać podział mocy pomiędzy dwa pojazdy.
Autobusy będą eksploatowane na istniejących liniach w ramach sieci połączeń publicznego transportu zbiorowego. Pozwoli na to utrzymanie linii komunikacji pozamiejskiej, zagrożonych likwidacją a dodatkowo spowoduje wzrost jakości świadczonych przez Operatora usług, dzięki czemu spodziewamy się osiągnąć efekt wzrostu liczby pasażerów.
Ostateczny Odbiorca Wsparcia: Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Spółka Akcyjna w Krakowie
Inwestycja: E1.2.1 Zeroemisyjny transport zbiorowy w miastach (tramwaje)
Data zawarcia umowy: 28 marca 2025 r.
Data rozpoczęcia: 29 kwietnia 2020 r.
Data zakończenia: 30 czerwca 2025 r.
Wartość całkowita przedsięwzięcia: 508 482 000,00 PLN
Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 150 507 360,00 PLN
Wartość dofinansowania: 127 931 256,00 PLN
Celem podstawowym projektu jest wzmocnienie roli komunikacji miejskiej oraz poprawa jakości usług transportu zbiorowego w obsłudze mieszkańców Krakowa poprzez odnowę parku taboru tramwajowego. Zakup nowego taboru tramwajowego pozwolił na wzmocnienie roli komunikacji miejskiej oraz poprawę jakości usług transportu zbiorowego w obsłudze mieszkańców Krakowa poprzez odnowę parku taboru tramwajowego. Dzięki zakupowi niskopodłogowych tramwajów poprawie uległa dostępność transportu publicznego dla osób z niepełnosprawnościami, starszych czy podróżujących z dziećmi. Przedsięwzięcie obejmuje sfinansowanie zakupu 18 sztuk nowego taboru tramwajowego dla Krakowa.
Ostateczny Odbiorca Wsparcia: Warszawska Kolej Dojazdowa Sp z o.o.
Inwestycja: E2.1.1 Linie kolejowe
Data zawarcia umowy: 31 marca 2025 r.
Data rozpoczęcia: 30 czerwca 2025 r.
Data zakończenia: 30 czerwca 2026 r.
Wartość całkowita przedsięwzięcia: 30 876 690,00 PLN
Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 25 000 000,00 PLN
Wsparcie: 25 000 000,00 PLN
Przedsięwzięcie swoim zakresem obejmuje:
Odcinek linii kolejowej nr 47:
– Dostawa i montaż szyn – tor nr 1: od km 6,425 do km 25,305
– Dostawa i montaż szyn – tor nr 2: od km 6,575 do km 25,305
– Z długości odcinka wyłączono tory na moście na rzece Utrata oraz część km rozjazdów: 0,205 km
– Liczba kilometrów objęta zakresem Projektu 18,600 km
Wymiana rozjazdów na linii kolejowej nr 47 – 15 szt.: 6 szt. na posterunku Warszawa Śródm. WKD, 5 szt. na posterunku Komorów oraz 4 szt. na posterunku Podkowa Leśna Główna. Niniejszy Projekt, w ramach którego nastąpi rewitalizacja (rehabilitacja) odcinków linii kolejowej nr 47, wpisuje się w cele komponentu E2.1.1 Linie kolejowe: celem jest poprawa stanu infrastruktury kolejowej (liniowej i punktowej) pozwalająca na zwiększenie jej niezawodności i usprawnienie prowadzenia ruchu kolejowego.
Ostateczny Odbiorca Wsparcia: Gmina Miasta Toruń
Inwestycja: E1.1.2. Zero i niskoemisyjny transport zbiorowy (autobusy)
Data zawarcia umowy: 31 marca 2025 r.
Data rozpoczęcia: 1 lutego 2020 r.
Data zakończenia: 31 sierpnia 2026 r.
Wartość całkowita przedsięwzięcia: 15 744 000,00 PLN
Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 12 800 000,00 PLN
Wartość dofinansowania: 10 880 000,00 PLN
Projekt polega na zakupie przez Gminę Miasta Toruń (dalej GMT lub Organizator) 5 autobusów bezemisyjnych BEV klasy MAXI (12 m długości). Podmiotem realizującym przedsięwzięcie jest Miejski Zakład Komunikacji w Toruniu Sp. z o.o. (dalej MZK lub Operator). MZK jest podmiotem wewnętrznym Gminy Miasta Toruń, świadczącym usługi w ramach autobusowych i tramwajowych przewozów w ramach PTZ na terenie Miasta i gmin, które podpisały z GMT porozumienie w tym zakresie. Tabor będzie wykorzystywany do obsługi istniejących pozamiejskich linii komunikacyjnych, w ramach pozamiejskiego publicznego transportu zbiorowego na terenie gmin Lubicz i Obrowo oraz gminy Toruń. Rolę Organizatora dla tych linii GMT pełni na podstawie porozumienia międzygminnego w sprawie powierzenia Gminie Miasta Toruń części zadań Gminy Lubicz oraz Gminy Obrowo z zakresu organizacji publicznego transportu zbiorowego.
Celem głównym przedsięwzięcia jest ograniczenie wykluczenia transportowego poprzez inwestycje w bezemisyjny tabor autobusowy na istniejących liniach pozamiejskich. Ponadto osiągnięte zostaną cele szczegółowe:
– zwiększenie dostępności transportu publicznego na terenie MOF Torunia,
– poprawa bezpieczeństwa i wzrost komfortu podróży pasażerów w przewozach organizowanych przez GMT;
– ograniczenie emisji niskiej i CO2, poprzez zakup nowoczesnego bezemisyjnego taboru autobusowego;
– zwiększanie dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz osób o ograniczonej mobilności do publicznego transportu zbiorowego.
Rozpoczęcie eksploatacji przedsięwzięcia Tabor objęty przedmiotowym wnioskiem jest częścią zamówienia na wybór dostawcy 10 sztuk fabrycznie nowych elektrycznych autobusów niskopodłogowych klasy MAXI, z opcją zakupu maksymalnie 30 dodatkowych autobusów o takich samych parametrach. Operator jest odpowiedzialny za wszystkie fazy procesu inwestycyjnego: przygotowanie dokumentacji aplikacyjnej, przeprowadzenie procedury przetargowej, dostawy i odbiory taboru oraz rozliczenie projektu. Dzięki realizacji zakresu rzeczowego projektu osiągnięte zostaną następujące kamienie milowe: Nowe zeroemisyjne pojazdy w eksploatacji (napęd elektryczny – EV/BEV): 5 szt.
Ostateczny Odbiorca Wsparcia: Powiatowo-Gminny Związek Transportu Publicznego Powiatu Mińskiego
Inwestycja: E1.1.2. Zero i niskoemisyjny transport zbiorowy (autobusy)
Data zawarcia umowy: 31 marca 2025 r.
Data rozpoczęcia: 1 lutego 2020 r.
Data zakończenia: 31 sierpnia 2026 r.
Wartość całkowita przedsięwzięcia: 34 825 170,00 PLN
Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 28 300 000,00 PLN
Wartość dofinansowania: 25 470 000,00 PLN
Przedsięwzięcie zawiera jasno określone cele zbieżne z celami konkursu:
1. Ograniczenie wykluczenia transportowego poprzez inwestycję w bezemisyjny tabor autobusowy na nowych liniach komunikacyjnych – co przekłada się na poprawę jakości transportu publicznego wraz z ograniczeniem negatywnego wpływu na środowisko naturalne;
2. Dostosowanie komunikacji publicznej do potrzeb mieszkańców powiatu;
3. Dostosowanie taboru do wymogów krajowych i unijnych norm środowiskowych oraz technicznych;
4. Ochrona środowiska naturalnego ze szczególnym uwzględnieniem niskiej emisji hałasu oraz brakiem emisji substancji zanieczyszczających;
5. Poprawa komfortu oraz bezpieczeństwa podróży użytkowników pozamiejskiego transportu publicznego;
6. Poprawa wizerunku i atrakcyjności pozamiejskiej komunikacji publicznej;
7. Zwiększenie zadowolenia mieszkańców powiatu;
8. Zmniejszenie liczby wypadków dzięki przeniesieniu części podróżujących z samochodów osobowych do transportu zbiorowego;
9. Stworzenie realnej alternatywy dla komunikacji indywidualnej wśród pasażerów o ograniczonej mobilności;
10. Zwiększenie dostępności komunikacji publicznej dla osób o ograniczonej mobilności (osoby z niepełnosprawnościami, osoby starsze, kobiety w ciąży, rodziny z wózkami dziecięcymi);
11. Zmniejszenie zatłoczenia w głównych korytarzach komunikacyjnych.
Projekt jest w pełni zgodny z Komponentem E Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności. Ponadto, inwestycja jest w pełni zgodna z naborem E1.1.2 Zero- i niskoemisyjny transport zbiorowy (autobusy).
Ostateczny Odbiorca Wsparcia: Gnieźnieńskie Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej Sp. z o.o.
Inwestycja: E1.1.2. Zero i niskoemisyjny transport zbiorowy (autobusy)
Data zawarcia umowy: 28 marca 2025 r.
Data rozpoczęcia: 1 lutego 2020 r.
Data zakończenia: 31 sierpnia 2026 r.
Wartość całkowita przedsięwzięcia: 12 484 500,00 PLN
Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 10 150 000,00 PLN
Wartość dofinansowania: 8 627 500,00 PLN
Przedsięwzięcie polega na zakupie 3 sztuk fabrycznie nowych, zeroemisyjnych (elektrycznych) autobusów międzymiastowych klasy II. Autobusy będą wykorzystywane do wykonywania przewozów o charakterze pozamiejskim, w tym przewozów łączących miasto, gminę sąsiadującą i co najmniej jedną gminę inną niż sąsiadującą, do obsługi linii komunikacyjnych o charakterze użyteczności publicznej, pozamiejskiej, na terenie gminy Czerniejewo oraz gmin, z którymi podpisano porozumienia. Przedsięwzięcie polega na wymianie w proporcji 1:1, trzech najstarszych (ponad 22 lata), najbardziej wyeksploatowanych autobusów zasilanych olejem napędowym spełniających normę emisji spalin Euro 3. W ramach przedsięwzięcia zaplanowano skierowanie nowego taboru do obsługi 4 istniejących deficytowych linii. Wsparciem będzie zakup infrastruktury w postaci 2 ładowarek mobilnych jednej 1- stanowiskowej oraz jednej 2-stanowiskowej. Zakup autobusów jest niezbędny do osiągnięcia celu projektu, jakim jest ograniczenie wykluczenia transportowego poprzez inwestycje w niskoemisyjny tabor autobusowy na liniach komunikacyjnych w ramach przewozów gminnych realizowanych przez Gminę Czerniejewo. Grupy docelowe stanowią mieszkańcy gminy Czerniejewo oraz Gminy Nekla oraz Gminy Gniezno korzystający z gminnych przewozów autobusowych. Grupę docelową stanowi również Operator, który dzięki zakupionemu nowemu taborowi będzie mógł świadczyć usługi w autobusowych przewozach o charakterze użyteczności publicznej na odpowiednim poziomie. Dzięki zakupowi taboru dostosowanego do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz osób z ograniczeniami w poruszaniu również ta grupa stanie się grupą docelową projektu.
Skontaktuj się z nami
Formularz kontaktowy i kontakt dedykowany
dla mediów i dla obywateli
Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa
Poniedziałek – piątek,
godz.: 8:15 – 16:15