Google News facebook x youtube linkedin

Umowy

Beneficjent: Główny Inspektor Nadzoru Budowlanego

Priorytet: FENX.08 Pomoc techniczna

 

Data zawarcia umowy: 30 października 2025 r.

Data rozpoczęcia: 1 stycznia 2025 r.

Data zakończenia: 31 grudnia 2025 r.

 

Wartość całkowita projektu: 12 714 816,52 PLN

Wartość kwalifikowalna projektu: 12 714 816,52 PLN

Dofinansowanie: 10 807 594,04 PLN

Projekt obejmuje finansowanie wydatków ponoszonych w 2025 roku przez Główny Inspektorat Nadzoru Budowlanego i 16 Wojewódzkich Inspektorów Nadzoru Budowlanego przede wszystkim na działania takie jak: wynagrodzenia pracowników, podnoszenie kwalifikacji, wsparcie eksperckie i prawne, badania i transport próbek wyrobów budowlanych. Wykazane koszty stanowią znaczący wkład na realizację zadań związanych z kontrolą inwestycji realizowanych w ramach projektów finansowanych ze środków m.in. POIiŚ, FEnIKS, CEF oraz CEF2, wydawaniem pozwoleń na użytkowanie inwestycji realizowanych w ramach ww. projektów oraz wynagrodzeń pracowników GUNB i 16 WINB zajmujących się koordynacją projektu PT FEnIKS oraz zaangażowanych w obsługę tego projektu, w tym m.in. obsługę kadrową i administracyjno-techniczną.

Beneficjent: Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Priorytet: FENX.08 Pomoc techniczna

 

Data zawarcia umowy: 30 października 2025 r.

Data rozpoczęcia: 1 stycznia 2025 r.

Data zakończenia: 31 grudnia 2025 r.

 

Wartość całkowita projektu: 4 200 000,00 PLN

Wartość kwalifikowalna projektu: 4 200 000,00 PLN

Dofinansowanie: 3 570 000,00 PLN

Projekt obejmuje finansowanie wydatków ponoszonych w 2025 roku przez Generalnego Konserwatora Zabytków oraz 16 Wojewódzkich Konserwatorów Zabytków przede wszystkim na działania takie jak: wynagrodzenia pracowników, podnoszenie kwalifikacji, wsparcie eksperckie i prawne, finansowanie kosztów organizacyjnych, technicznych i administracyjnych, niezbędnych do zapewnienia sprawnego funkcjonowania instytucji. Wykazane koszty stanowią znaczący wkład w prowadzenie wskazanych postępowań administracyjnych przez służby konserwatorów zabytków, co jest niezwykle ważne z punktu widzenia zapewnienia sprawnego przebiegu realizacji procesu inwestycyjnego oraz osiągania celów programowych.

Beneficjent: Gmina Miasto Koszalin

Priorytet: FENX.03 Transport miejski

Działanie: FENX.03.01 Transport miejski

 

Data zawarcia umowy: 30 października 2025 r.

Data rozpoczęcia: 2 stycznia 2026 r.

Data zakończenia: 31 grudnia 2029 r.

 

Wartość całkowita projektu: 58 270 859,14 PLN

Wartość kwalifikowalna projektu: 46 945 086,58 PLN

Dofinansowanie: 39 903 323,59 PLN

Projekt dotyczy przede wszystkim modernizacji i rozbudowy Systemu Zarządzania Ruchem, wraz z
wdrożeniem Inteligentnego Systemu Transportowego na terenie miasta Koszalina, systemu
zarządzania taborem autobusowym, monitoringu oraz informacji, zakupu systemu dynamicznej
informacji pasażerskiej z systemem sprzedaży biletów oraz zakupu 15 zielonych wiat przystankowych. Nadrzędnym celem projektu jest stworzenie warunków sprzyjających rozwojowi
zrównoważonej mobilności poprzez zapewnienie sprawnego, efektywnego, inteligentnego i
bezpiecznego ekologicznego systemu transportu publicznego dostępnego dla wszystkich
użytkowników.

Beneficjent: Miasto Jelenia Góra

Priorytet: FENX.03 Transport miejski

Działanie: FENX.03.01 Transport miejski

 

Data zawarcia umowy: 30 października 2025 r.

Data rozpoczęcia: 11 stycznia 2022 r.

Data zakończenia: 29 grudnia 2028 r.

 

Wartość całkowita projektu: 140 223 343,89 PLN

Wartość kwalifikowalna projektu:  111 827 553,48 PLN

Dofinansowanie: 95 053 420,45 PLN

Projekt dotyczy budowy i przebudowy 12 węzłów przesiadkowych, wykonania dróg rowerowych, ciągów pieszo-rowerowych oraz jednego ciągu pieszo-rowerowo-jezdnego na terenie Jeleniej Góry, wdrożenia systemu ITS w Jeleniej Górze oraz wykonania dróg rowerowych na obszarze gmin: Jeżów Sudecki, Piechowice i Podgórzyn.

Ostateczny Odbiorca Wsparcia: Koleje Dolnośląskie S.A.

Inwestycja: E2.1.2. – Pasażerski tabor kolejowy

 

Data zawarcia umowy: 22 października 2025 r.

Data rozpoczęcia: 29 sierpnia 2024 r.

Data zakończenia: 31 sierpnia 2026 r.

 

Wartość całkowita przedsięwzięcia: 323 779 050,00 PLN

Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 263 100 000,00 PLN

Wsparcie ze środków KPO: 185 275 020,00 PLN

Celem realizacji przedsięwzięcia jest zwiększenie jakości oferty przewozowej oraz poprawa komfortu podróżnych, w szczególności w pociągach obsługujących przewozy pasażerskie w godzinach szczytu na terenie województwa dolnośląskiego, a także na wybranych trasach międzywojewódzkich do woj. wielkopolskiego, umożliwiając dojazd do pracy, szkoły czy uczelni.

Projekt wpisuje się w cele komponentu E2.1.2 KPO „Pasażerski tabor kolejowy”, w ramach którego realizowane inwestycje mają na celu zwiększenie atrakcyjności i rentowności transportu kolejowego. W ramach niniejszego Przedsięwzięcia Koleje Dolnośląskie S.A. (KD) dokonają zakupu 4 nowych pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT). Inwestycja ta stanowi istotne wzmocnienie potencjału operacyjnego spółki KD, będącej jednym z wiodących regionalnych przewoźników samorządowych w Polsce, obsługujących połączenia pasażerskie na terenie województwa dolnośląskiego.

Pojazdy pozyskane w ramach niniejszego Przedsięwzięcia przewidziane są do obsługi relacji:

• Legnica – Złotoryja

• Wrocław Główny – Złotoryja

• Wrocław Główny – Kępno

• Wrocław Leśnica – Kępno

• Wrocław Główny – Brzeg

• Wrocław Główny – Kłodzko Miasto

• Wrocław Główny – Ziębice

Spółka Koleje Dolnośląskie S.A. będzie wymagała od producenta, aby każdy EZT osiągał prędkość maksymalną na poziomie 160 km/h oraz zapewniał przyspieszenie ≥1 m/s2. Ponadto wszystkie pojazdy muszą być przystosowane do pracy w trakcji wielokrotnej. Zakupione zespoły trakcyjne będą w pełni zgodne z obowiązującymi Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności (TSI), określonymi w przepisach prawa Unii Europejskiej. Pojazdy zostaną także wyposażone w rozwiązania poprawiające dostępność dla osób z niepełnosprawnościami i o ograniczonej mobilności, takie jak niska podłoga oraz toaleta dostosowana do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Jednostki będą miały jednoprzestrzenną konstrukcję, bez drzwi i mostków pomiędzy członami, będą klimatyzowane oraz objęte systemem monitoringu. Komfort podróży zostanie zwiększony dzięki zastosowaniu foteli wyposażonych w gniazdka elektryczne i porty USB. Dodatkowo, wszystkie pojazdy zostaną wyposażone w moduły ERTMS/ETCS, co wpłynie na poprawę bezpieczeństwa i interoperacyjności. Produkcja jednostek zostanie zrealizowana zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi przepisami prawa oraz normami technicznymi, które będą miały zastosowanie w dniu odbioru każdego z pojazdów. W ramach Przedsięwzięcia zostaną wykonane następujące zadania: przygotowanie Studium Wykonalności, przygotowanie dokumentacji przetargowej na zakup taboru, przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia na zakup taboru. Następnie zaplanowano zadania związane z dostawą taboru oraz wykonanie działań informacyjno-promocyjnych.

Ostateczny Odbiorca Wsparcia: Koleje Dolnośląskie S.A.

Inwestycja: E2.1.2. – Pasażerski tabor kolejowy

 

Data zawarcia umowy: 22 października 2025 r.

Data rozpoczęcia: 29 sierpnia 2024 r.

Data zakończenia: 31 lipca 2026 r.

 

Wartość całkowita przedsięwzięcia: 215 908 050,00 PLN

Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 175 400 000,00 PLN

Wsparcie ze środków KPO: 123 516 680,00 PLN

Celem realizacji przedsięwzięcia jest zwiększenie jakości oferty przewozowej oraz poprawa komfortu podróżnych, w szczególności w pociągach obsługujących przewozy pasażerskie w godzinach szczytu na terenie województwa dolnośląskiego, a także na wybranych trasach międzywojewódzkich do woj. wielkopolskiego, umożliwiając dojazd do pracy, szkoły czy uczelni. Projekt wpisuje się w cele komponentu E2.1.2 KPO „Pasażerski tabor kolejowy”, w ramach którego realizowane inwestycje mają na celu zwiększenie atrakcyjności i rentowności transportu kolejowego. W ramach niniejszego Przedsięwzięcia Koleje Dolnośląskie S.A. (KD) dokonają zakupu 4 nowych pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT). Inwestycja ta stanowi istotne wzmocnienie potencjału operacyjnego spółki KD, będącej jednym z wiodących regionalnych przewoźników samorządowych w Polsce, obsługujących połączenia pasażerskie na terenie województwa dolnośląskiego.

Pojazdy pozyskane w ramach niniejszego Przedsięwzięcia przewidziane są do obsługi relacji:

• Wrocław Gł. – Biskupice Oławskie;

• Wrocław – Strzelin; • Wrocław – Ostrów Wielkopolski;

• Wrocław – Legnica;

• Wrocław – Jelcz Laskowice.

Spółka Koleje Dolnośląskie S.A. będzie wymagała od producenta, aby każdy EZT osiągał prędkość maksymalną na poziomie 160 km/h oraz zapewniał przyspieszenie ≥1 m/s2. Ponadto wszystkie pojazdy muszą być przystosowane do pracy w trakcji wielokrotnej. Zakupione zespoły trakcyjne będą w pełni zgodne z obowiązującymi Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności (TSI), określonymi w przepisach prawa Unii Europejskiej. Pojazdy zostaną także wyposażone w rozwiązania poprawiające dostępność dla osób z niepełnosprawnościami i o ograniczonej mobilności, takie jak niska podłoga oraz toaleta dostosowana do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Jednostki będą miały jednoprzestrzenną konstrukcję, bez drzwi i mostków pomiędzy członami, będą klimatyzowane oraz objęte systemem monitoringu. Komfort podróży zostanie zwiększony dzięki zastosowaniu foteli wyposażonych w gniazdka elektryczne i porty USB. Dodatkowo, wszystkie pojazdy zostaną wyposażone w moduły ERTMS/ETCS, co wpłynie na poprawę bezpieczeństwa i interoperacyjności. Produkcja jednostek zostanie zrealizowana zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi przepisami prawa oraz normami technicznymi, które będą miały zastosowanie w dniu odbioru każdego z pojazdów. W ramach Przedsięwzięcia zostaną wykonane następujące zadania: przygotowanie Studium Wykonalności, przygotowanie dokumentacji przetargowej na zakup taboru, przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia na zakup taboru. Następnie zaplanowano zadania związane z dostawą taboru oraz wykonanie działań informacyjno-promocyjnych.

Ostateczny Odbiorca Wsparcia: PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o. o.

Działanie: E2.1.1. Linie kolejowe

 

Data zawarcia umowy: 22 października 2025 r.

Data rozpoczęcia: 10 marca 2021 r.

Data zakończenia: 31 sierpnia 2026 r.

 

Wartość całkowita przedsięwzięcia: 94 471 033,35 PLN

Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 76 805 718,17 PLN

Wsparcie ze środków KPO: 76 805 718,17 PLN

Projekt obejmuje prace modernizacyjne na linii kolejowej nr 250, zarządzanej przez PKP SKM w Trójmieście. Spółka jest zarządcą infrastruktury kolejowej, przewoźnikiem kolejowym oraz operatorem obiektów infrastruktury usługowej w rozumieniu przepisów ustawy o transporcie kolejowym.

Składa się z 3 zadań:

1. Wymiana samoczynnej, jednokierunkowej blokady liniowej przy lk nr 250 na szlakach Gdańsk Oliwa – Sopot oraz stacja Gdańsk Oliwa (SRK), Sopot – Gdynia Orłowo, Gdańsk Wrzeszcz-Gdańsk Oliwa, Gdynia Orłowo-Gdynia Główna. Na ww. szlakach obecnie jest jednokierunkowa samoczynna blokada liniowa typu E, zainstalowana w 1978 r., wykorzystująca aparaturę przekaźnikową, która nie przeszła modernizacji, jest awaryjna. Zostanie ona wymieniona na nowoczesną elektroniczną blokadę umożliwiającą zwiększenie częstotliwości prowadzenia ruchu, co jest ważne w sytuacjach awaryjnych, gdy trzeba przekierować pociągi na inny tor, sterowanie urządzeniami na szlaku z sąsiednich stacji oraz z NZS Gdynia Główna i NZS Gdańsk Główny, awaryjną zmianę kierunku blokady przy zajętym odstępie i dającą możliwość zabudowy systemu ETCS w przyszłości.

2. Rozbudowa stacji Gdańsk Oliwa poprzez wybudowanie nowej głowicy rozjazdowej od strony stacji Sopot Zadanie obejmuje wbudowanie 4 rozjazdów zwyczajnych w celu utworzenia pełnego przejścia rozjazdowego na szlaku Gdańsk Oliwa – Sopot lk nr 250 w km od ok. 8.450 – do ok. 8.650 ze sporządzeniem dokumentacji projektowej. Inwestycja spowoduje skrócenie dł. szlaku Gdańsk Oliwa SKM – Sopot, przez co skróci się czas zajęcia torów szlakowych z 7 do 5 minut przez wytrasowane pociągi. Umożliwi to płynniejsze kursowanie pociągów w obu kierunkach po każdym z torów, co przyniesie korzyści szczególnie przy zakłóceniach ruchu na linii nr 250. Zwiększy się przepustowość kursowania pociągów podczas zamknięć torowych szlaku Gdańsk Oliwa –Sopot (prowadzenie ruchu przy zamknięciu jednego z torów – w stosunku do stanu obecnego, o ponad 1/3 zwiększy się krytyczna zdolność przepustowa szlaku Gdańsk Oliwa SKM – Sopot). Wzrośnie poziom niezawodności i bezpieczeństwa kolejowego transportu publicznego w Obszarze Metropolitalnym Gdańsk-Gdynia-Sopot przez większe zautomatyzowanie prowadzenia ruchu kolejowego oraz ulegnie usprawnieniu ruch pociągów na linii kolejowej nr 250, podczas planowanych robót torowych bądź nieprzewidzianych sytuacji – awarii infrastruktury lub taboru.

prędkość 70 km/h, nacisk 221 kN/oś

Zadanie 3 obejmujące 2 komponenty:

1. Modernizacja przystanku osobowego SKM Gdańsk Stocznia.

2. Modernizacja przystanku osobowego SKM Gdynia Stocznia – Uniwersytet Morski

Planowane prace mają charakter przede wszystkim modernizacyjny oraz wynikają z konieczności dostosowania infrastruktury do obsługi osób niepełnosprawnych lub konieczności ochrony pasażerów przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi. Na obu przystankach są budowane nowe pełnowymiarowe wiaty. Dodatkowo na przystanku Gdańsk Stocznia, po konsultacji z konserwatorem zabytków, są odtwarzane z nowych materiałów w północnej części peronu wiaty wyglądające identycznie jak znajdujące się na peronie przed modernizacją. Na obu przystankach przewidziano wyposażenie peronów w brakujące udogodnienia dla podróżnych (przystosowanie infrastruktury przystanku dla potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się oraz niewidomych i niedowidzących, budowę dźwigu osobowego – skomunikowanie peronów z kładką dla pieszych). Na obu przystankach długość peronu wynosi 200 m, prędkość 70 km/h Nacisk na całej linii wynosi 221 kN/oś.

Beneficjent: Gmina Miasta Częstochowa

Priorytet: FENX.05 Wsparcie sektora transportu z EFRR

Działanie: FENX.05.04 Kolej, kolej miejska i bezpieczeństwo na kolei

 

Data zawarcia umowy: 22 października 2025 r.

Data rozpoczęcia: 1 lipca 2025 r.

Data zakończenia: 31 grudnia 2028 r.

 

Wartość całkowita projektu: 83 408 297,45 PLN

Wartość kwalifikowalna projektu: 51 595 407,71 PLN

Dofinansowanie: 43 856 096,55 PLN

Przedmiotowy projekt polega na przebudowie torowiska tramwajowego do Kucelina w Częstochowie.

Celem modernizacji torowiska do pętli Kucelin jest znaczące podniesienie jakości usług publicznego transportu zbiorowego w Częstochowie. Kluczowe założenia koncentrują się na poprawie parametrów infrastruktury tramwajowej, zwiększeniu dostępności przestrzennej i funkcjonalnej systemu transportowego, w tym dla osób ze szczególnymi potrzebami, oraz wspieraniu zrównoważonego rozwoju mobilności miejskiej.

Ostateczny Odbiorca Wsparcia: Koleje Dolnośląskie S.A.

Inwestycja: E2.1.2. – Pasażerski tabor kolejowy

 

Data zawarcia umowy: 20 października 2025 r.

Data rozpoczęcia: 29 sierpnia 2024 r.

Data zakończenia: 30 czerwca 2026 r.

 

Wartość całkowita przedsięwzięcia: 539 447 250,00 PLN

Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 438 500 000,00 PLN

Wsparcie ze środków KPO: 308 791 700,00 PLN

Celem realizacji przedsięwzięcia jest zwiększenie jakości oferty przewozowej oraz poprawa komfortu podróżnych, w szczególności w pociągach obsługujących przewozy pasażerskie w godzinach szczytu na terenie woj. dolnośląskiego, a także na wybranych trasach międzywojewódzkich do woj. opolskiego i wielkopolskiego, umożliwiając dojazd do pracy, szkoły czy uczelni. Projekt wpisuje się w cele komponentu E2.1.2 KPO „Pasażerski tabor kolejowy”, w ramach którego realizowane inwestycje mają na celu zwiększenie atrakcyjności i rentowności transportu kolejowego.

W ramach niniejszego Przedsięwzięcia Koleje Dolnośląskie S.A. (KD) dokonają zakupu 10 nowych pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT). Inwestycja ta stanowi istotne wzmocnienie potencjału operacyjnego spółki KD, będącej jednym z wiodących regionalnych przewoźników samorządowych w Polsce, obsługujących połączenia pasażerskie na terenie woj. dolnośląskiego.

Pojazdy pozyskane w ramach niniejszego Przedsięwzięcia przewidziane są do obsługi relacji:

  • Wrocław – Legnica
  • Wrocław – Leszno
  • Wrocław – Brzeg
  • Wrocław – Biskupice Oławskie
  • Wrocław – Rawicz
  • Wrocław – Namysłów
  • Szklarska Poręba Górna – Leszno

Spółka Koleje Dolnośląskie S.A. będzie wymagała od producenta, aby każdy EZT osiągał prędkość maksymalną na poziomie 160 km/h oraz zapewniał przyspieszenie w zakresie ≥1 m/s². Ponadto wszystkie pojazdy muszą być przystosowane do pracy w trakcji wielokrotnej. Zakupione zespoły trakcyjne będą w pełni zgodne z obowiązującymi TSI, określonymi w przepisach prawa UE. Pojazdy zostaną także wyposażone w rozwiązania poprawiające dostępność dla osób z niepełnosprawnościami i o ograniczonej mobilności, takie jak niska podłoga oraz toaleta dostosowana do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Jednostki będą miały jednoprzestrzenną konstrukcję, bez drzwi i mostków pomiędzy członami, będą klimatyzowane oraz objęte systemem monitoringu. Komfort podróży zostanie zwiększony dzięki zastosowaniu foteli wyposażonych w gniazdka elektryczne i porty USB. Dodatkowo, wszystkie pojazdy zostaną wyposażone w moduły ERTMS/ETCS, co wpłynie na poprawę bezpieczeństwa i interoperacyjności. Produkcja jednostek zostanie zrealizowana zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi przepisami prawa oraz normami technicznymi, które będą miały zastosowanie w dniu odbioru każdego z pojazdów.

Ostateczny Odbiorca Wsparcia: Koleje Śląskie sp. z o.o.

Inwestycja: E2.1.2. – Pasażerski tabor kolejowy

 

Data zawarcia umowy: 21 października 2025 r.

Data rozpoczęcia: 17 marca 2023 r.

Data zakończenia: 31 sierpnia 2026 r.

 

Wartość całkowita przedsięwzięcia: 185 250 300,00 PLN

Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 150 550 000,00 PLN

Wsparcie ze środków KPO: 126 462 000,00 PLN

Projekt polega na dostawie pięciu fabrycznie nowych czteroczłonowych jednopokładowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) w Kolejach Śląskich w Katowicach. EZT przeznaczone będą do prowadzenia pociągów o średniorocznym przebiegu ok 180 000 km, przeznaczone do obsługi pasażerskiego ruchu regionalnego. Liczba miejsc siedzących jednego EZT – minimum 186 osób, liczba miejsc ogółem – min. 390 osób. Nowy tabor służyć będzie wyłącznie do obsługi przewozów o charakterze regionalnym.

EZT wyposażony będzie we wszystkie urządzenia bezpieczeństwa ruchu (SHP, CA/SIFA, radiotelefon) umożliwiające samodzielną eksploatację na wszystkich, normalnotorowych liniach kolejowych zgodnie z wymaganiami PKP PLK S.A. oraz będzie posiadać zabudowany system ETCS, wchodzący w skład systemu ERTMS. Każdy z EZT objęty projektem wyposażony zostanie w monitoring wewnętrzny i zewnętrzny.

Zespół trakcyjny EZT będzie przystosowany do obsługi osób z niepełnosprawnościami. Każdy EZT posiadać będzie dwa miejsca dla osób na wózkach inwalidzkich, które będą odpowiednio oznaczone. Wyposażony będzie w lekki pomost ułatwiający wjazd osobie poruszającej się na wózku. Dodatkowe ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami to m. in.:

– drzwi wejściowe przy strefie dla osób poruszających się na wózku wyposażone w dodatkowy przycisk, oznaczony piktogramem zgodnym z TSI PRM lub równoważny, powodujący trwałe otwarcie drzwi,

– zastosowanie pętli indukcyjnej dla osób słabosłyszących.

Toalety sa obiegu zamkniętym. W nowych pojazdach występuje dodatkowo sygnalizacja dźwiękowa zamknięcia i otwarcia zamka blokującego dostęp do toalety. Dodatkowe udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami to m. in.:

– zamek blokowany ręczną dźwignią na płacie drzwi. W starych pojazdach blokada drzwi następuje poprzez przycisk znajdujący się na ścianie obok drzwi. W nowych pojazdach zastosowane rozwiązanie jest bardziej intuicyjne i gwarantuje wyższy komfort pasażera korzystającego z toalety,

– lustra w toalecie są pochylone tak by zapewnić osobie na wózku pełną widoczność,

– obsługę peronów w zakresie 900-300 mm, natomiast pojazdy starsze pozwalają obsłużyć perony 900-640mm. Powyższe wartości podano dla zdefiniowanego nachylenia podjazdu wynoszącego 10,2 stopnia. Stare pojazdy ze względu na to, że są to pojazdy wysokopodłogowe (~1100mm npgs) i podjazdy (rampy) dla osób na wózkach o ograniczonej długości mogą obsłużyć mniejszy zakres peronów niż pojazdy nowe (~760 mm npgs).

Głównym celem projektu jest zwiększenie roli pasażerskich przewozów regionalnych jako alternatywy dla transportu indywidualnego w miastach i obszarach podmiejskich. Cele szczegółowe projektu to; szersze wykorzystanie bardziej efektywnego transportu publicznego, zmniejszenie wykorzystania samochodów osobowych, lepsza integracja gałęzi transportu, niższa emisja zanieczyszczeń powietrza, hałasu i niższe zatłoczenie, poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Skontaktuj się z nami

Kontakt dla Beneficjentów
  • składanie wniosków
  • pytania dotyczące programów
kontakt dla beneficjentaarrow
Punkty informacyjne

Formularz kontaktowy i kontakt dedykowany
dla mediów i dla obywateli

punkty informacyjnearrow
Biuro CUPT

Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa

Poniedziałek – piątek,
godz.: 8:15 – 16:15

logotyp - Fundusze Europejskie
logotyp - Rzeczpospolita Polska
logotyp - UE
logotyp - KPO

Strona internetowa współfinansowana: z Funduszu Spójności w ramach pomocy technicznej Programu Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, z Funduszu Spójności w ramach pomocy technicznej programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027 oraz z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach pomocy technicznej programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021-2027

scroll back to top