Ostateczny Odbiorca Wsparcia: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Inwestycja: E2.1.1 Linie kolejowe
Data zawarcia umowy: 29 września 2023 r.
Data rozpoczęcia: 2 października 2023 r.
Data zakończenia: 31 sierpnia 2026 r.
Wartość całkowita przedsięwzięcia: 1 583 222 441,23 PLN
Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 1 288 636 131,08 PLN
Wsparcie: 1 288 636 131,08 PLN
Przedmiotem Przedsięwzięcia „Prace na linii kolejowej nr 38 na odcinku Giżycko – Korsze wraz z elektryfikacją” jest modernizacja linii nr 38 na odcinku Giżycko – Korsze, od km 152,850 do km 202,824, to jest o łącznej długości 49,974 km. Podstawowym celem Przedsięwzięcia jest modernizacja i elektryfikacja odcinka Giżycko – Korsze w celu usprawnienia i zwiększenia stopnia wykorzystania pasażerskiego i towarowego transportu kolejowego w transeuropejskiej sieci transportowej (TEN-T) oraz zmniejszenie oddziaływania na środowisko w otoczeniu Wielkich Jezior Mazurskich.
W sumie przedsięwzięcie obejmować będzie:
• wymianę nawierzchni kolejowej linii kolejowej nr 38, wraz z wymianą nawierzchni na odcinkach stycznych linii kolejowych nr 353 oraz 259;
• wzmocnienie podtorza, przebudowę nasypów wraz z torowiskiem w miejscach przesunięcia linii kolejowej oraz udrożnienie i odbudowę odwodnienia;
• elektryfikację linii z budową sieci trakcyjnej wraz z odcinkową przebudową sieci trakcyjnej na linii kolejowej nr 353 na odcinku stycznym do realizowanej
inwestycji;
• budowę elektroenergetycznych linii potrzeb nietrakcyjnych (LPN);
• budowę 1 wiaduktu drogowego;
• przebudowę 2 wiaduktów kolejowych;
• przebudowę 3 mostów kolejowych;
• modernizację 4 stacji (Sterławki Wielkie, Kętrzyn, Tołkiny i Korsze);
• modernizację 5 przystanków osobowych (Niegocin, Sterławki Małe, Martiany, Nowy Młyn, Linkowo);
• likwidację/rehabilitację/budowę obiektów kubaturowych (w tym budowę nastawni Kętrzyn oraz Korsze);
• przebudowę 11 peronów wraz z budową dojść i infrastruktury towarzyszącej, z uwzględnieniem osób o ograniczonej możliwości poruszania się;
• likwidację 6 przejazdów kolejowo – drogowych oraz budowę dróg równoległych;
• przebudowę 30 przejazdów kolejowo – drogowych wraz z odcinkami dróg, przebudowę urządzeń elektroenergetycznych (zasilanie, oświetlenie, EOR, etc.);
• przebudowę urządzeń sterowania ruchem kolejowym, w tym przebudowę urządzeń zabezpieczających na przejazdach kolejowo-drogowych;
• przebudowę urządzeń telekomunikacji.
Dodatkowo, w celu wzmocnienia zasilania sieci trakcyjnej, Przedsięwzięcie przewiduje zaprojektowanie i budowę pięciu podstacji trakcyjnych (Woszczele, Wydminy, Giżycko, Martiany i Linkowo) na odcinku Ełk – Korsze linii kolejowej nr 38.
Ostateczny Odbiorca Wsparcia: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Data zawarcia umowy: 29 września 2023 r.
Data rozpoczęcia: 30 października 2023 r.
Data zakończenia: 31 grudnia 2025 r.
Wartość całkowita przedsięwzięcia: 113 740 811,30 PLN
Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 92 472 204,31 PLN
Wsparcie ze środków KPO: 92 472 204,31 PLN
Przedmiotem Przedsięwzięcia jest budowa tunelu drogowego w Sulejówku, w km 21,050 linii kolejowej nr 2 na skrzyżowaniu z drogą powiatową nr 2284W w mieście Sulejówek, wraz z likwidacją istniejącego przejazdu kolejowego, dostosowaniem istniejącego układu drogowego oraz robotami towarzyszącymi. Przedsięwzięcie obejmuje cztery zadania:
• Zadanie 1 Roboty budowlane;
• Zadanie 2 Nadzór inwestorski;
• Zadanie 3 Nadzór autorski;
• Zadanie 4 Umowy przyłączeniowe.
Ostateczny Odbiorca Wsparcia: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Inwestycja: E2.1.1 Linie kolejowe
Data zawarcia umowy: 1 sierpnia 2023 r.
Data rozpoczęcia: 31 lipca 2023 r.
Data zakończenia: 31 sierpnia 2026 r.
Wartość całkowita przedsięwzięcia: 195 000 000,00 PLN
Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 195 000 000,00 PLN
Wsparcie: 195 000 000,00 PLN
Przedsięwzięcie obejmuje modernizację stacji Ostróda, na odcinku od km 255,710 do km 261,672 linii kolejowej nr 353, to jest o długości 5,962 km.
W sumie przedsięwzięcie obejmować będzie:
- Przebudowę linii kolejowej nr 353 na stacji Ostróda (roboty główne);
 - Roboty budowlane w obszarze infrastruktury kolejowej na stacji Ostróda;
 - Przebudowę mostu kolejowego w km 261,615 linii kolejowej nr 353.
 
Zadanie 1 – Modernizacja stacji Ostróda, obejmujące roboty budowlanych na stacji Ostróda (formuła „Buduj”);
Zadanie 2 – Zarządzanie i nadzór, obejmujące zarządzanie i nadzór nad robotami określonymi w Zadaniu 1;
Zadanie 3 – Nadzór autorski, obejmujące nadzór autorski nad „Przebudową linii kolejowej nr 353 na stacji Ostróda (roboty główne)” i „Robotami budowlanymi w obszarze infrastruktury kolejowej na stacji Ostróda”;
Zadanie 4 – Umowy przyłączeniowe, obejmujące przyłączenia infrastruktury kolejowej do mediów.
Przedsięwzięcie będzie spełniać wymagania TSI Infrastruktura, TSI Energia i TSI Sterowanie.
Długość zmodernizowanych linii kolejowych na sieci TEN-T wynosi 5,962 km.
Łączna długość linii kolejowych dostosowanych do prędkości 100 km/h dla pociągów towarowych wynosi 5,962 km.
Ostateczny Odbiorca Wsparcia: PKP Polskie Linie Kolejowe Spółka Akcyjna
Data zawarcia umowy: 24 kwietnia 2023 r.
Data rozpoczęcia: 29 kwietnia 2023 r.
Data zakończenia: 30 czerwca 2026 r.
Wartość całkowita przedsięwzięcia: 4 349 978 339,04 PLN
Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 3 536 567 755,33 PLN
Wsparcie ze środków KPO: 3 536 567 755,33 PLN
Projekt „Modernizacja linii kolejowej nr 104 Chabówka – Nowy Sącz, na odc. Chabówka – Rabka Zaryte – Mszana Dolna oraz Limanowa – Klęczany – Nowy Sącz” stanowi część integralną przedsięwzięcia „Budowa nowej linii kolejowej Podłęże – Szczyrzyc – Tymbark/Mszana Dolna oraz modernizacja linii kolejowej nr 104 Chabówka – Nowy Sącz”.
Projekt obejmuje przebudowę linii kolejowej nr 104 na następujących odcinkach:
- Chabówka – Rabka Zaryte od km 0,576 do km 6,100 (km projektowany), to jest o długości 5,524 km (odcinek A1);
 
- Rabka Zaryte – Mszana Dolna km od km 6,100 do km 15,700 (km projektowany), to jest o długości 9,600 km (odcinek A2);
 
- stacja Limanowa od km 45,125 do km 48,600 (km projektowany), to jest o długości 3,475 km (odcinek C2);
 
- Limanowa (bez stacji Limanowa) – bocznica Klęczany od km 48,600 do km 61,220 (km projektowany), to jest o długości 12,620 km (odcinek D).
 
- bocznica Klęczany – Nowy Sącz od km 61,220 do km 73,892 (km projektowany), to jest o długości 12,672 km (odcinek E).
 
Łączna długość przebudowanej linii kolejowej wynosi 43,891 km, w tym 28,767 km w TEN-T.
Projekt obejmuje w szczególności:
- przebudowę nawierzchni torowej;
 - budowę 1 tunelu;
 - budowę 10 mostów kolejowych;
 - budowę 4 mostów drogowych;
 - budowę 11 wiaduktów kolejowych;
 - budowę 6 wiaduktów drogowych;
 - budowę 9 przejść pod torami;
 - przebudowę 16 mostów kolejowych;
 - przebudowę 2 mostów drogowych;
 - przebudowę 6 wiaduktów kolejowych;
 - budowę 3 przejazdów kolejowych
 - przebudowę 14 przejazdów kolejowych;
 - likwidację 71 przejazdów kolejowych;
 - likwidację 4 przejść dla pieszych kat. E;
 - budowę 1 stacji (Męcina);
 - budowę 1 przystanku osobowego (Mordarka);
 - przebudowę 4 stacji (Rabka Zaryte, Mszana Dolna. Limanowa, Marcinkowice);
 - przebudowę 6 przystanków osobowych (Rabka Zdrój, Raba Niżne, Mszana Dolna Marki, Chomranice, Nowy Sącz Miasto, Nowy Sącz Chełmiec);
 - przebudowę systemu srk oraz telekomunikacji;
 - budowę 3 podstacji trakcyjnych (Pisarzowa, Limanowa, Przymłynie).
 
W wyniku realizacji Projektu, prędkość pociągów zostanie dostosowana do następujących parametrów:
– odcinek A1: Vmax=100 km/h (pociągi pasażerskie).
– odcinek A2: Vmax=120 km/h (pociągi pasażerskie).
– odcinek C2: V max = 160 km/h (pociągi pasażerskie) oraz Vmax = 100 km/h (pociągi towarowe).
– odcinek D: Vmax = 150/160 km/h (pociągi pasażerskie) oraz Vmax = 100 km/h (pociągi towarowe);
– odcinek E: Vmax=150 km/h (pociągi pasażerskie), oraz Vmax = 100 km/h (pociągi towarowe).
Na wszystkich odcinkach zapewniony zostanie nacisk 221 kN/oś.
Skontaktuj się z nami
Formularz kontaktowy i kontakt dedykowany
dla mediów i dla obywateli
Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa
Poniedziałek – piątek,
godz.: 8:15 – 16:15